Prodaj sebe najskuplje što možeš

понедељак, 24. октобар 2016.

Prodaj sebe najskuplje što možeš


Odlučio sam da više neću volontirati. Nigde! I ništa više neću raditi za džabe. Svaku svoju uslugu, vezanu za moju struku ću naplatiti. Sve ima svoju cenu. Posle nekoliko godina volontiranja, rekao sam Dosta je!
Naravno, pomoć prijateljima neću naplatiti. Pod tim podrazumevam premeštanje nameštaja, pretraživanje interneta, čuvanje deteta jednom mesečno (više od toga psihički ne mogu) i ostale sitne usluge. Iskreno, pravim prijateljima bih i kuću poklonio, ako zatreba. Međutim, pravih prijatelja je malo.
Svi ostali spadaju u poznanike, društvo za kafu, ili POSLOVNE SARADNIKE.


Krećemo sa razlozima zašto više neću volontirati:

1.       1.      Ne kažem da ne treba nikada volontirati. Ja sam volontirao tokom studija i smatram da je to odlično vreme za sticanje prakse. Kao neko ko je studirao, pouzdano znam da studenti ne uče dvadeset četiri sata dnevno. Ima tu mesta i za praksu. To važi za sve fakultete.
Ipak, posle čestiri godine volontiranja, shvatio sam da imam dovoljno radnog iskustva i znanja u oblasti za koju sam se školovao da komotno mogu naplatiti svoje usluge. Imam dovoljno samopouzdanja da nemam problem da tražim novac.


1.        2.        Novac je nešto što pokreće ovaj svet. Svako ko misli da je novac loš, da kvari ljude, očigledno još nije sazreo, ili ne živi na ovoj planeti.
Novcem se ne kupuje sreća. Ipak, zamislite da ne možete platiti struju, vodu, grejanje, da nemate šta da jedete, da vas boli zub, a nemate lek... Da li biste onda bili srećni? Nedostatak novca donosi neslogu, strah, sukobe u svaku porodicu. Postoje problemi koji se mogu zaobići ukoliko je novčana situacija stabilna.


1.       3.       Tokom studiranja, bio sam na budžetu. Međutim, to ne znači da je sve bilo besplatno. Plaćao sam smeštaj, hranu, knjige, overu semestra, toalet papir, kafu, Domestos, paštetu, pivo, autobus...
Finansijski sam ulagao u to znanje. Ne ide da nešto što sam platio poklonim nekome. Uostalom, ja sam to znanje platio, da bih ga kasnije unovčio.




1.       4.          Ukoliko su nekome zaista neophodne vaše usluge i zna da će mu koristiti u poslu, platiće vas. Ako ne želi da vas plati, bežite od takvog poslodavca, jer to znači da je loš čovek, a sa takvima ne treba nikada poslovati. Ako ne može da vas plati, znači da nema novac. Bežite i od takvog poslodavca, jer ko ima u glavi, ima i u novčaniku.


1.     5.          Prosta ljudska psihologija kaže da ukoliko je nešto besplatno i lako dostupno, manje je vredno nego ono za šta se treba pomučiti.
Najbolji primer su frizeri koji naplaćuju astronomske cene svojih usluga. Ako masa vidi da je nešto skupo, to za nju ima veliku vrednost.
Takođe, frizer je ispekao svoj zanat i on će od vaše kose napraviti remek delo. Ako vi ne želite da platite, pola grada će pohitati umesto vas.




To nikako ne znači da treba sedeti u kafićima po ceo dan i biti drugima na teretu. Ja sam samo odlučio da neću raditi svoj posao volonterski. U međuvremenu, radiću bilo šta drugo što mi može doneti novac.
Frižider se puni uz pomoć novca, a ne satisfakcije da radite u struci.
Interesantno je da mi se onda kada sam doneo ovu odluku finansijsko stanje poboljšalo. Verujem da je to zato što ne gubim vreme donoseći drugima profit besplatno. Postavio sam sebe na tržište i moj CV mi omogućava da se prodam onome ko najviše ponudi.
Ipak, dug put se prolazi od volontera do profi radnika.

Na kraju, zapamtite da sve ima svoju cenu, a na vama je da svoje znanje prodate najbolje što možete i maksimalno profitirate od ulaganja u sebe. 









8 коментара :

  1. Mmmm... da. No, šta činiti u ovoj pukloj zemlji gde imamo platu, ali je mala, jer poslodavci koriste veliku nezaposlenost, po principu: ako nećeš ti, ima ko hoće. Evo, čovek plaćao obuku, ne malo i trudio se i učio, pa položio za licencu obaveznu za taj posao. U njegovoj firmi, neće da plate više. Krenuo po ostalim firmama, hitno im potrebni ljudi sa licencom. Kad, oni nude još manju zaradu. A radi se o poslovima gde se plaća minimalac.
    Idemo dalje, za nadu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potpuno Vas razumem. Ljudi se demorališu i na kraju izgube i želju za napretkom. Za to vreme, računi, hrana i svakodnevni troškovi dišu za vratom.
      Ja sam odlučio da se bavim privatnim biznisom i da sav rizik preizmem na sebe. Ukoliko zarada bude loša, znam da sam ja kriv, jer sam ja svoj gazda.
      Druga solucija mi je odlazak iz zemlje, jer smatram da je najbolje otići tamo gde vas cene, jer ako neko ne vidi vaš talenat i trud, drugi će uvideti...

      Избриши
  2. Ma tako i treba. Imati stav i ceniti sebe. I precenjivati ako treba. Znaš li koliko ljudi znam koji sebe drže za stručnjake i ako to ne zaslužuju. Mno go. Počevši od frizera :-) Jer ako ti nećeš, ko će da te ceni. Tako sebi praviš najbolji marketing!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Problem je što nas od malih nogu vaspitavaju drugačije, da treba biti nenametljiv, skroman, tih... Lični marketing može biti mnoogo moćan. Pozdrav! :)

      Избриши
    2. Greška! Nekada su nas tako vaspitavali, a onda smo shvatili gde je greška i promenili. Ćerku vaspitavam da ume da misli, da nauči da ceni sebe i svet oko sebe, da se dočeka na noge, da sme da kaže NE, da se ne plaši svog argumentovanog mišljenja ali i da nauči da je poraz, isto kao i uspeh, nagrada za hrabrost pokušaja. Koliko ću uspeti, videćemo.

      Избриши
  3. Ljudi koji žive na račun širokih narodnih masa, podstiču stidljivost,skromnost i nedostatak samopouzdanja. Jer samo tako mogu da imaju skoro besplatnu radnu snagu.

    ОдговориИзбриши