Kako unovčiti svoj rad i napraviti svaki korak produktivnim
Svi mi
radimo zbog novca, to nije tajna. Ostavite sa strane usavršavanje, poznanstva i
ostale kurtoazne izgovore sa razgvora za posao. Novac! A šta donosi novac? Rad.
I ništa više. Međutim, često se dešava da radite naporno i dajete sve od sebe,
ali ne vidite rezultate. Radite stotinu trbušnjaka dnevno već mesecima, a i
dalje izgledate kao porcija pihtija. Zakazujete sastanke, ali nemate ni jedan ugovor. Pravite ukusne
kolače, ali niko ne želi da ih kupi. Trudite se da budete zanimljiv profesor,
ali niko vas ne sluša. Vodite je na piće, kupujete poklone, ali i dalje ne želi
da bude sa vama. U narodu se to kaže – Radi, ali nema odmet. Rad bez rezultata
nije rad, već mlaćenje prazne slame.
KORAK
BR. 1 - Napravite plan
Za početak mesečni. Šta želite da postignete ovog meseca. Konkretno, ja
želim da ovog meseca sklopim nekoliko ugovora o oglašavanju preko moje
agencije. Za početak je dovoljno i 4-5 klijenata. Želim da se povežem sa
nekoliko jakih kompanija iz oblasti medija, sa kojima će moja kompanija
sarađivati. Na nedeljnom nivou. Podelite generalni cilj na nedeljne zadatke.
Ove nedelje ću zakazati sastanak sa pet kompanija, svakoga dana po jedna. Pre
podne ću obavljati sastanke, a uveče slati mail-ove medijima u kojima ću ih
pozivati na saradnju. Dnevni plan. Šta možete uraditi danas, što će doprineti
ostvarivanja vašeg mesečnog plana. Danas ću otići na sastanak sa tim-i-tim
potencijalnim klijentom u toliko i toliko sati, kasnije ću zakazati još neki
sastanak,a u uveče ću kontaktirati taj i taj medij.
KORAK
BR. 2 - Sve zapisujte
Iskreno, ne sećam se ni šta sam juče doručkovao, a kamoli sa kim treba da se
sastanem i koje su mi sve obaveze za danas. Zapisujte svaki sastanak, u koliko
sati, gde, koja kompanija. I ono najbitnije, zapisujte informacije o klijentu.
Ne samo o njegovoj firmi, već i kako se ponaša, kakav mu je stav, kako razgovara
sa vama, sa zaposlenima. Na taj način ćete prilagoditi svoj javni nastup njemu.
Zapisujte i kome treba sve da odgovorite na poruke, kako biste održavali
kontakte, jer ja i to redovno zaboravljam. Zapišite šta vam od namirnica
nedostaje, bilo da je to zejtin, ili dezodorans. Redovno proveravajte rokovnik!
Redovno!
KORAK
BR. 3 - Uveče, kad legnete da spavate, preslišajte se šta ste danas obavili
Ujutru, dok ste
još u krevetu, preslišajte se koji su
vam planovi za taj dan. Na osnovu toga ćete uveče znati da li vam je dan bio
uspešan ili nije. Skrenite sebi pažnju na greške, posavetujte sebe. Pričajte
sami sa sobom, kao da ste dve osobe. Naravno, trudite se da vas drugi ne čuju,
jer ne želite da završite na lekićima.
KORAK
BR. 4 - Kontakti i poznanstva
Redovno ih održavajte. Trudite se da odmah odgovorite na poruku
ili mail, jer kasnije možete zaboraviti. Ja imam taj problem, jer često na
poruku odgovorim posle 5-6 dana. Naravno da je to neodogovrno i nepoštovanje,
ali to je jače od mene. Trudim se da prevaziđem taj svoj problem, ali i dalje
mi nije lako. Prijatelji su me prihvatili takvog i često se ne ljute zbog toga,
znaju da sam više tip za pozive, nego poruke. Sa poslovnim saradnicima tako ne
sme. Morate uvek biti u kontaktu sa njima, osluškivati njihove potrebe i
prilagoditi se njima. Oni vama trebaju, a ne vi njima! Razmišljajte uvek kako
oni mogu naći i nekog drugog saradnika, a vi ne. Trudite se da ih ubedite.
Ipak, ne budite navalentni. Niko ne sarađuje sa napornim ljudima. Budite
iskreni, nemojte nuditi mačku u džaku.
KORAK
BR.5 - Vodite računa o neverbalnoj komunikaciji
Odelo čini čoveka! To da odelo ne čini
čoveka je verovatno rekao neko ko je išao go po gradu i nikada nije imao
kontakt sa ljudima. Vodite računa o tome koju poruku prenosi vaša odevna
kombinacija. Izbegavajte drečave boje, osim ukoliko niste Zvezda Granda.
Nemojte pokazivati znake nervoze. Ne lomite prste. Ako vam se tresu ruke,
stavite jednu preko druge, ili ih mirno naslonite pored sebe. Ili ih držite u
krilu, samo ih nemojte prekrstiti, jer deluje odbijajuće. Nemojte prekrštati
noge. Izgleda neprofesionalno. Držite pravo kičnu, ali ne kao da ste progutali
oklagiju, već opušteno. Slobodno se zavalite, ali ne kao da očekujete
pinakoladu od klijenta, već prijateljski. Nemojte gledati klijenta konstantno u
oči. Postaće mu neprijatno. Kod bitnih činjenica ga slobodno gledajte direktno
u oči, kako biste naglasili njihovu važnost i postigli dramatičnost, ali
kasnije skrenite pogled na papir, beleške, lap top... Na početku razgovora se
predstavite, kažite zbog čega ste zakazali sastanak i odmah pređite na stvar.
Bez okolišanja. Na početku istaknite koju bi korist klijent imao od toga. Zbog
toga je i pristao na razgovor sa vama, jedino to ga i zanima. Uvek imajte u
vidu da će koncentracija vašeg pregovarača trajati maksimalno pola sata. Sve
preko toga je mučenje.
KORAK
BR. 6 - Pripremite se za neuspeh
Od trideset klijenata, dvadeset i šest će vas odbiti.
Analizirajte sastanak i pokušajte da shvatite gde ste pogrešili, da li ste
zvučali ubedljivo, kakav vam je bi govor. Na kraju krajeva, možda mu
jednostavno nisu trebale vaše usluge. Pomirite se sa tim i pripremite za
naredni sastanak.
I NA
KRAJU
Pripremite
se za spletke, ogovaranja u firmi i podmetanje noge. Toga je bilo oduvek i biće
ga zauvek. Budite lukavi i promućurni, ali ne i bezobrazni. Uzvraćajte istom
merom i uvek analizirajte. Tražite kontekst nečijih reči, analizirajte njegov
izraz lica i stavite se u njegovu kožu.
Sve
ovo nije lako, ali je sastavni deo svačijeg života. Potražite inspiraciju u
uspešnim ljudima i verujte da oni nisu ništa bolji od vas. Ako su oni to mogli,
možete i vi.
Predlažem
vam blog Dnevnik jednog direktora, koji je pun korisnih saveta i inspirativnih
tema
Takođe,
blog Ivana Minića, osnivača foruma Burek, od koga možete mnogo da naučite
Na
internet portalu Wannabe Man sam pročitao nekoliko intervjua sa uspešnim
poslovnim ljudima, koji su me inspirisali. Neka vam budu školska lektira.
Nezaobilazni
su i saveti Stiva Džobsa, oca uspeha.
Gde je
Stiv, tu je i Bil Gejts.
0 коментара :
Постави коментар